id=khairul4189">

Sunday, February 13, 2011

Rooney buat semua peminat EPL kagum

LONDON - Wayne Rooney berkata, jaringannya pada perlawanan menentang jiran tetangga Manchester City kelmarin adalah yang terbaik.

Pengurus Manchester United, Alex Ferguson pula menyifatkan pemain itu adalah penyerang terhebat yang pernah dilihat di Old Trafford.
Kecemerlangan Rooney menenggelamkan semua masalah yang membelenggu pemain itu pada musim ini apabila menjaringkan gol penyelamat buat United ketika menentang City, kelmarin.
Pada perlawanan kelmarin, penyerang England itu berusaha sedaya upaya untuk mendapatkan jaringan pada minit ke-78 sekali gus memberi kemenangan 2-1 kepada United untuk menewaskan City yang juga pesaing terdekatnya.
''Saya dapat lihat peluang untuk menjaring gol dan terus memanfaatkan peluang tersebut,'' kata Rooney.
Aksi akrobatik Rooney kelmarin membuatkan penjaga gol City, Joe Hart tergamam seketika.
Dalam pada itu, pemain pertahanan United, Rio Ferdinand yang tidak dapat beraksi kerana kecederaan turut berkongsi kegembiraannya dalam laman sosial Twitter
''Wow... lihatlah jaringan daripada Rooney untuk mendapatkan kemenangan. Sepakan gaya kayuhan basikal Rooney itu sungguh mengagumkan,'' tulis Ferdinand.
Sementara itu, Ferguson berkata, prestasi yang dipamerkan oleh penyerang itu mengingatkannya kepada bekas pemain handalan United, Denis Law yang menjaringkan 171 gol sepanjang karier bersama kelab tersebut.
''Itu adalah aksi luar biasa daripada Rooney dan kita berjaya mendapatkan gol yang cukup mengagumkan serta jarang dapat dilihat.
''Walaupun gol yang dijaringkan oleh Nani adalah jaringan yang tidak diduga, namun gol Rooney tetap dianggap terbaik kerana memberi kemenangan kepada pasukan,'' kata Ferguson.
Gol pertama United dijaringkan oleh Nani pada minit ke-41 sebelum pemain City David Silva berupaya menyamakan kedudukan 1-1 pada minit ke-65.
Beberapa percubaan dilakukan pada babak kedua perlawanan oleh kedua-dua pasukan sebelum Rooney memecah kebuntuan untuk memberikan kemenangan bergaya kepada United.
Ketika ini United terus berada di puncak liga dengan 57 mata melalui 26 perlawanan yang telah berlangsung, tempat kedua milik Arsenal dengan 53 mata manakala City di tangga ketiga ketinggalan lapan mata daripada pendahulu liga musim ini. - Agensi

No comments:

Post a Comment