id=khairul4189">

Sunday, February 13, 2011

Suhardi galas tugas Anuar

Daripada SYED HESHAM IDRIS
sukan@utusan.com.my


GRAHAM Seers (kiri) berbincang dengan tiga pelumba negara yang akan mengambil bahagian dalam acara lebuh raya (dari kanan) Mohammad Rauf Nur Misbah, Suhardi Hassan dan Ng Yong Li di Korat, semalam.


KORAT - Pelumba berpengalaman, Suhardi Hassan bersedia menggalas tugas yang ditinggalkan oleh Anuar Manan dalam acara lebuh raya pada Kejohanan Berbasikal Asia (ACC) 2011 di sini.
Menurut Suhardi, dia sedia untuk membantu melakukan henjutan bertaraf dunia ke garisan penamat, jika perlumbaan berakhir dalam kelompok besar pada perlumbaan yang akan berlangsung pada 18 Februari ini.
Suhardi, yang tiba di sini semalam bersama skuad lebuh raya negara berkata, dia tiada masalah dari segi kecergasan walaupun dipanggil pada saat akhir bagi menggantikan Anuar, yang menarik diri daripada menyertai ACC akibat demam panas.
Ini kerana, katanya, selepas berakhir perlumbaan Le Tour de Langkawi (LTdL) 2011, dia tidak berpeluang berehat, sebaliknya diarah supaya meneruskan latihan seperti biasa.
Saya tidak sangka Anuar terpaksa menarik diri daripada ACC ini akibat demam dan agak terkejut juga apabila akhirnya saya dapat beraksi pada kejohanan di sini.
"Walaupun dipanggil pada saat akhir, saya tiada masalah dari segi kecergasan, saya sudah bersedia untuk memberikan kayuhan terbaik.
"Saya harap dapat melakukan kayuhan terbaik apatah lagi saya pernah memenangi pingat perak di sini pada Sukan SEA 2007," katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Tambahnya, penyenaraiannya pada ACC di sini mungkin kesempatan terbaik buatnya untuk membuktikan dia masih merupakan antara pelumba terbaik negara, setelah gagal mencatat keputusan yang baik pada LTdL yang lalu.
"Pada LTdL 2011, saya kurang cergas seratus peratus dan saya rasa baru sekarang saya mencapai tahap kecergasan yang sebenar.
"Jadi penyertaan saya pada ACC ini tepat pada masanya di mana tahap kecergasan saya berada pada peringkat terbaik.
"Saya juga mahu mengakhiri kemarau pingat dalam acara lebuh raya kejohanan ACC selepas kali terakhir kita menang pingat itupun gangsa menerusi Nur Affendy Rusli pada 1991 di Ipoh," katanya. - Utusan

No comments:

Post a Comment